Maj månad's modemåsten!

Imorgon är det 1 maj - en månad kvar till sommaren!
Visste ni förresten att det bara är 1½ månad kvar till sommarlovet börjar?
Snart, mina vänner, snart kan vi shoppa, sola, bada och äta glass dagarna i ända!
Så länge får ni en lista över maj månads modemåsten!


Jeansjackan.
Ska du satsa på en jacka i sommar är det inte skinnjackan, det är jeansjackan. Skinnjackan är fortfarande trendig men är på väg neråt. Vill du vara riktigt trendig ska du satsa på den ljusa.
Långklänningen. Modellen på klänningen i sommar är självklar - den ska vara riktigt lång. Nästan så att ni trampar på den! Skönt med en klänningsmodell man inte behöver gå och dra ner hela tiden!
60-talsbrillorna. Solglasögon är ju ALLTID ett måste. Varje vår och sommar ska de fram, och ofta envisas vi med att ha dom alldeles för tidigt på året. I sommar är det både wayfarers och 60/70-talsbrillorna som syns mycket. Hur coolt är det inte med 60-tal?!
Gladiatorsandalen. Okej okej - såklart vet ni redan om det. Gladiatorsandalen skrivs det om i alla modetidningar och modebloggar. Men är ändå värd att nämnas. Först tyckte jag det var fult - men nu tycker jag det är snyggt! Eller tja, fulsnyggt. Men fullsnyggt = coolt. And cool is good, right?
Blommiga kjolen. Jag måste verkligen få tag i en blommig kjol. Hur snyggt är det inte att ha ett svart/vitt linne med en blommig kjol? Hög midja ska den ha, såklart! Supergulligt nu i sommar till bara ben.
Det vågiga håret. I sommar ska jag låta mitt hår växa så det blir lååångt. Hur fint är det inte att ha det som Gisele här nedan? Oh, sweet summer dreams...







Ha en trevlig Valborg!
Martina.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sjukt snygg bild på Gisele! ;)

2008-05-06 @ 15:57:04
URL: http://iennifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0