Shopping i Stockholm!

Som ni kanske redan läst i ett tidigare så ska min mamma, jag & Ida antagligen till Stockholm i början av nästa år! Stockholm är min absoluta favoritstad förutom min egna hemstad Varberg, såklart. ;)
Jag har varit där tre gånger 2003, 2007 och 2008. Och shoppingen där är UNDERBAR!
Så därför ska jag tipsa er om mina tre absoluta favoriter - just for you!
Om ni inte förstår det, vilket ni säkert gör - bilderna under är från affärerna som jag skrivit om precis ovan. Ni kommer få fler tips, antingen på ämnet shopping eller något annat, framöver.
Enjoy!



Monki -
Monki är en underbar klädkedja! Deras butiker sticker ut från mängden - de ser inte ut som tråkiga KappAhl och Gina Tricot-butiker alltså. Priserna är helt okej och kläderna är S.N.Y.G.G.A. Här hittar du kläder med lite mer edge än de vanliga klädkedjorna. Måste besökas, min favorit är den i SOUK!



H&M - Gamla, vanliga H&M - vad kan det vara speciellt med den, kanske ni tänker? Jo - för den på Hamngatan är något utöver det vanliga. Finare H&M-butik hittar du inte i Sverige! För övrigt finns det hela 32 H&M-butiker (!) i Stockholm. Jag vet inte om det finns så mycket mer att säga - ni kan väl H&M's utbud redan, right? ;)




Zara - Zara är en kedja som från början är spansk, men finns nu runt hela världen. USA, Japan, Italien, Chile, Canada - you name it! I Stockholm finns det tre butiker - en på Hamngatan (som by the way är en av Stockholms främsta modegator), en på Drottninggatan och en i Sturegallerian. Här blandas billigt med dyrt, klassiskt med modernt och skor med klänningar. Zara tillhör mångas favoritaffär, bland annat jag själv äälskar Zara!
För att kolla på deras kollektioner kan ni gå in på deras hemsida som jag länkat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0