Sommarmake

Nu är sommaren påväg med stormsteg - det är bara drygt 40 dagar kvar till sommarlovet, yihoo! Själv slutar jag ju lite tidigare än alla andra eftersom jag & min familj ska till Italien i en månad, vi ska bila ner dit. Ska bli superskönt även fall jag tycker väldigt mycket om sommar i Sverige. Nu kom jag lite in på fel sak!

Det jag tänkte diskutera var sommarmake. Man vill inte gå utan smink - men det känns inte så skönt att ha smink i 30 graders värme. Det är varken bra för hyn eller särskilt snyggt efter ett bad i havet eller en dag i solen. Så mitt tips till er - slopa foundation, puder & concealer. Allt som täcker själva hyn.
Jag menar - du kommer säkert bli solbränd så varför täcka över det?

Men jag förstår, mascara och läppglans kommer tjejer ALDRIG slopa. Ain't gonna happen.
Så här nere tipsar jag dig om vattenfast mascara som tåls att bada med & fina läppglans i säsongens färg rosa. I klasserna: Budget, mellan och lyx så att det finns något för alla.
Enjoy babes!



Läppglans
Budget:
Isadora Crystal Lip Glaze från Kicks, 70 kronor.
Mellan: Glam Shine gloss 6H från Kicks, 125 kronor.
Lyx: Too Faced Candy Lips från Eleven.se, 248 kronor. Finns i nyanserna "Candy Apple", "Cocoa Kiss" och "Pink Taffy".

Mascara
Budget:
Lumene Blueberry Curl waterproof mascara från Kicks, 99 kronor (org.pris 129 kronor).
Mellan: Lancome Definicils waterproof från Beautystore.se, 179 kronor.
Lyx: Clinique Lash Power Mascara från Kicks, 190 kronor.







Puss&kram,
Martina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0