Häxorna har nått ända fram till blåkulla!

Hejsan alla påskkärringar & påsk..gubbar?!

Nu är middagen över och också påskafton. Ikväll firade vi hos min mormor och morfar som bjöd på mat, gottigott + tipspromenad! Riktigt kul var det, jag fick alla rätt! Men det var nog sista gången, för nästa år blir det vuxenfrågorna istället! Usch, dom var ju inte lätta idag, men jag har nog lite mer hjära då än nu får vi hoppas. Jag satt länge och pratade med två tjejer som är min mammas kusiner, som går på PS (gymnasiet) om gymnasiet! Vad jag ska välja för linje o.s.v. jag sa att jag ville gå media, men då sa dom att dom som går där inte har det alls bra. Mycket jobbigt. Dom praoar ofta och det är svårt att hitta prao-plats, och skolaskolaskola hela tiden för dom! Och det kan ju bli rätt jobbigt i längden antar jag. Den yngsta som går i ettan går natur/estet och hon sa att det är jättekul! Man får välja inriktning också och alternativen var: musik, dans & drama (vad jag kom ihåg) och hon går drama första året då. Där spelar man teater och har lektioner som alltid annars! Hon sa att hon tyckte jag skulle välja det, och hon fick mig faktiskt till att kanske välja det, eller jag tyckte det lät bra iaf! Så jag tror jag ska gå den linjen. När jag går i nian går hon i trean, och treerna gör alltid reklam för sin linje till niorna då och då kommer jag se henne göra reklam för den linjen för mig, så det ska bli riktigt spännande faktiskt! Eller vad går du för linje? eller vilken ska du välja?
KRAM, Ida<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0