Våffeldagen!

Heey!
Nu är nog Martina antagligen framme i Norge/Oslo!

jag fick ett sms vid halv nio i morse, och då skrev hon att hon var i f*cking Åmål! ;) Dom skulle precis byta tåg/plan eller vad det nu är dom ska ta sig dit med. Inatt sov min kusin hos oss, och vi spelade the sims 2 jorden runt igår kväll till 01,00 någonstans! :P Men det är kul! Idag så är det ju våffeldagen, så då antar jag att vi ska käka våfflor till efterrätt idag då :) Så gott det är! Våfflor med grädde & sylt! Mums! Min mamma tål inte ägg så jag är så van vid att äta utan ägg i smeten, men jag ska ge er ett recept med ägg i! Så vill ni ha receptet på våfflor? Läs vidare!
 

Recept på våfflor från Ica.

Ingredienser
Portioner: ca 6 st

3 1/2 dl naturlig glutefri fin mix
1 tsk bakpulver
1 tsk socker
2 1/2 dl havrebaserad dryck
2 1/2 dl kallt vatten
1/2 dl mjölkfritt flytande margarin


Gör så här

1. Blanda de torra ingredienserna. Rör samman havredrycken och vattnet.
2. Vispa ner lite av vätskan i mjölblandningen till en slät smet. Tillsätt resten av vätskan och margarinet. Rör om.
3. Grädda i het lagg och servera direkt med t ex mjölkfri glass eller grädde och sylt eller bär.


Tips!
Om man vill ha chokladvåfflor kan man blanda ner 1 dl kakao i de torra ingredienserna.


Hoppas ni gör riktigt goda våfflor idag!
Kram, Ida.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0